Tworzysz?

Czujesz, że Twoje umiejętności są unikatowe? Po cichutku marzysz, że mogła byś na tej wiedzy zarabiać, aby móc się dalej rozwijać?

Nie trwaj w niepewności! Zadaj sobie

3 ważne pytania,

na które warto sobie odpowiedzieć,

ZANIM zaczniesz budować biznes w oparciu o rękodzieło

Czy to w ogóle ma sens?

Oczywiście! Każdy chętnie zarobiłby dodatkowe „parę groszy” robiąc coś, co kocha…ale nie oszukujmy się!

Jeżeli chcesz zarabiać na rękodziele, potrzebna Ci skuteczna strategia i czas, który spożytkowany na mądrą pracę, przyniesie efekty. Jeżeli rękodzieło to dla Ciebie sposób na „reset” po pracy… zastanów się, czy masz w sobie gotowość, aby pracować nad budową modelu biznesowego. Zastanów się,  co w swojej rękodzielniczej działalności możesz nazwać pracą (co robisz dla innych),  a co jest Twoim hobby (co robisz dla siebie).  Rękodzieło NIE MUSI być biznesem, MOŻE, ale wymaga pracy. Im szybciej pozbędziesz się złudzeń, że jest inaczej, tym łatwiej będzie Ci podjąć ostateczną deyzję.

Jaki jest mój cel?

Niezależnie, czy jest to cel finansowy ( od kilkuset złotych, żeby „dorobić” po kilka, kilkanaście tysięcy, aby móc się utrzymać), czy jest to cel bardziej osobisty (tak było u mnie – chciałam wpoić moim dzieciom wartości, które niesie ze sobą rękodzieło, ale również nauczyć przedsiębiorczości), warto, aby był jasno sprecyzowany.

Jak wycenić rękodzieło?

Nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi. Jeżeli Twoja marka jest ugruntowana na rynku to ceny Twoich produktów i usług oczywiście będą inne. Nawet pozornie identyczne produkty mogą różnić się ceną – jeżeli ręcznie pleciony dywan tworzysz na zamówienie w ekspresowym tempie oczywiście wyceniasz go inaczej niż zalegającą w magazynie ostatnią sztukę.

Zapraszam Cię do śledzenia naszych rozważań!

Tutaj zapiszesz się, aby otrzymywać nasze materiały, grafiki, podpowiedzi i analizy ciekawych przypadków.

Chcesz dodać coś od siebie?

Pisz: agnieszka@oplotki.pl