Pinterest do promocji – dlaczego warto, nawet dla nie-rękodzielników
Zacznijmy od początku, czyli kiedy używasz Pinterest?
Pewnie trafiłaś/łeś na tę platformę przy ostatnim remoncie. W poszukiwaniu inspiracji wnętrzarskiej albo scrollując przepisy na popisowe danie na parapetówkę w nowej kuchni. Duża szansa, że planowałaś swoje wesele, albo wymarzone wakacje rozmarzając się podczas oglądania boskich fotek. Niewykluczone, że corocznie przed świętami zaglądasz tam po inspirację — niezależnie, czy do własnych prac, czy po pomysły na prezent, czy też po prostu, aby poczuć „Magię Świąt”.
Czy zdarzyło Ci się, że po wejściu z jasnym zamierzeniem… skończyłaś na jakiejś przypadkowej stronie z koszykiem pełnym zakupów, których nie planowałaś?
No właśnie!
Magia Pinterest!
A co, gdyby to, co oferujesz, znalazło się w koszyku takiego przypadkowego (a raczej totalnie nieprzypadkowo zaproszonego do Ciebie) klienta?
Jeżeli już czujesz, że to, coś dla Ciebie… czytaj dalej — czeka Cię garść przydatnej wiedzy na temat Pinterest.
Pinterest — czy tylko dla rękodzielników i architektów
Nie da się ukryć. Pinterest to skarbnica wiedzy na temat rękodzieła i wnętrz. Sama pisałam niedawno o tym, że Pinterest to przebogata skarbnica inspiracji jak znaleźć wzory rękodzielnicze na Pinterest.
Mam wrażenie, że kiedy mamy dosyć produkowania postów na FB i IG (takich, co to i tak za 5 minut giną w czeluściach feedu, albo znowu algorytm obciął zasięgi)… to z ulgą lądujemy na Pinterest, gdzie treści potrafią żyć nawet latami!
W podcaście Social Media dla Rękodzielnika rozgadałam się trochę na ten temat (jest też wersja pisana w formie blogowego artykułu: Social media dla rękodzielnika). To tam opowiadam, dlaczego warto zarezerwować odrobinę czasu na tę platformę, nawet kosztem FB, czy IG… bo działania mogą nam przynieść o wiele więcej długotrwałych efektów sprzedażowych i promocyjnych.
Ale oczywiście tutaj chcę Cię zachęcić do spoglądania na Pinterest jako na potężne narzędzie do promocji.
Co, gdyby te wszystkie inspirujące się osoby mogły znaleźć Twoje treści, Twoją ofertę… nawet na dłuuuugo po tym, jak ją opublikujesz?
A co, gdyby Twoje produkty mogły zyskać nowe życie i zaprezentować się nowej grupie odbiorców tylko dlatego, że umieścisz je na Pinterest?
No właśnie!
To wcale nie takie trudne!
W podcaście Pinterest — Dlaczego w ogóle warto wykorzystać go do promocji rękodzieła opowiedziałam Ci ze szczegółami, dlaczego warto — ale to już pewnie wiesz po lekturze nieco przykurzonego wpisu na naszym blogu Jak wykorzystać Pinterest do Promocji rękodzieła albo nieco nowszego Jak wykorzystać Pinterest do promocji rękodzieła w kryzysie.
No dobra!
Jak już robię przegląd archiwalnych treści na temat Pinterest to koniecznie muszę dorzucić blogowy wpisPinterest do promocji Handmade. Dzisiaj chcę Cię zachęcić do spoglądania przyjaznym okiem na Pinterest do promocji Twojego biznesu, nawet jeżeli handmade to dla Ciebie jedynie hobby, a zawodowo działasz w zupełnie innej branży!
Okazuje się, że w naszym kursie Pinterest brały udział również przedstawiciele innych branż. Natalia — nasza graficzka uświadomiła mi, że choć kurs bazuje na ogromnym praktycznym know-how wypracowanym na bazie kilku lat strategicznych działań promocyjnych na Pinterest — to taka strategia (której uczę w kursie Pinterest) jest aplikowalna również dla innych branż!.
I to nie tylko wizualnych!
Z zainteresowaniem podglądam sukcesy producentów śrubek, dystrybutorów filtrów do kawy, a nawet coachów i freelancerów z najróżniejszych branży.
Mam wrażenie, że coś, o czym trąbię od dobrych kilku lat — w końcu się przyjęło!
Na Pinterest liczy się pomysł i opis grafiki. Tylko tyle i aż tyle.
O ile kwestia, jak technicznie przygotować grafiki na Pinterest nie jest trudna — to już strategia pinowania (czyli przyczepiania na odpowiednich tablicach takich specjalnych postów na Pinterest) już warta jest przemyślenia i długofalowego (choćby przy minimalnych nakładach czasowych) wdrażania.
Pinterest To nie jest sprint — to maraton
Zdecydowanie warto mało, a dobrze.
Zwłaszcza teraz. Wiem — kiedy spoglądasz na tysiące pinów na Oplotkowym profilu — myślisz sobie „no pewnie”. Pamiętaj jednak, że ten profil to kilka lat pracy — nie tylko mojej, ale całej społeczności (współtworzącej grupowe tablice z rękodziełem). Jeżeli startujesz (albo jesteś tam już dłużej, ale dopiero zaczynasz wykorzystywać tę platformę strategicznie) – to doradzę CI jedno. Nie warto dużo. Warto dobrze.
Dobrze, czyli strategicznie — z jasno określonym celem.
I tutaj oczywiście odpowiedź na pytanie „Jak skonstruować skuteczną strategię na Pinterest” brzmi (znienawidzone): TO ZALEŻY…
Bo oczywiście zależy od Twojego celu, zasobów czasowych, docelowego klienta …
Ale wiem, że z czystym sumieniem mogę polecić Ci kurs Pinterest, nawet jeżeli Twój biznes wcale nie opiera się na handmade. Choć większość przykładów oparłam o nasze rękodzielnicze doświadczenie, to już wiem (dzięki kolejnym uczestnikom kursu wykorzystującym tę strategię dla swoich branży), że wiedza zawarta w kursie działa również poza naszą Oplotkową niszą.
Trzymam kciuki za Twoje przedświąteczne (i poświąteczne z resztą też!) żniwa. Do zobaczenia na Pinterest!
AAA! Nie zapomnij sprawdzić bezpłatnych video na temat Pinterest, które umieściliśmy na naszym Oplotkowym YOUTUBE — co prawda platforma się zmienia i ciągle aktualizuje, ale wiele z tych treści ma bardzo uniwersalny, strategiczny charakter i jeżeli wolisz oglądać, niż czytać — to zdecydowanie miejsce, gdzie najszybciej przekonasz się o niesamowitych możliwościach, które drzemią w zasobach tej platformy.
A jeżeli nie chcesz tracić czasu, tylko od razu zabrać się do działania i konstruowania TWOJEJ strategii promocji na Pinterest — to koniecznie sprawdź ten kurs Pinterest on-line.
Agnieszka@oplotki.pl